Jak nie przytyć na kwarantannie?

Jak nie przytyć na kwarantannie?

Jeśli do tej pory nie pracowałeś zdalnie, możesz mieć wiele powodów do zmartwień. Nie chodzi tutaj tylko o zupełnie nowy sposób wykonywania dotychczasowych obowiązków. Stresujesz się, gdy myślisz o przyszłości. Jednocześnie masz łatwy dostęp do niezdrowych przekąsek, frytek i czekolady. Jeśli dodatkowo ograniczyłeś aktywność fizyczną, spodziewaj się dodatkowych kilogramów. Zobacz, co możesz zrobić, by utrzymać prawidłową wagę.

Słuchaj swojego ciała

Zastanów się, czy jesteś zestresowany, znudzony, czy naprawdę głodny? Kiedy to zrozumiesz, nie będziesz podjadać między posiłkami.

Jeśli jesteś zmęczony, odpocznij. Zdrzemnij się, zamiast sięgać po słodką lub słoną przekąskę.

Przebierz się

Nie chodź cały dzień w piżamie albo szlafroku. Ubierz się tak, jakbyś szedł do pracy. Wtedy poczujesz się bardziej zmotywowany. Jednocześnie możesz sprawdzić, czy nadal mieścisz się w stare ubrania.

Ulubione spodnie stały się za ciasne? To znak, że musisz zacząć ćwiczyć i kontrolować to, co jesz. Załóż dziennik żywieniowy. Zapisuj wszystko, co jesz. W ten sposób łatwiej wprowadzisz zmiany w dotychczasowej diecie.’

Przygotuj harmonogram posiłków

Możesz czuć się zdezorientowany nową rzeczywistością. W czasie kwarantanny musisz siedzieć w domu cały czas. To bardzo męczące, zwłaszcza jeśli do tej pory prowadziłeś aktywny tryb życia. Dlatego przygotuj plan na cały dzień.

Wyznacz porę śniadania, obiadu i kolacji. Wybieraj tylko zdrowe przekąski. Zamiast batona sięgnij po jabłko, garstkę orzechów lub marchewkę.

Nie podjadaj przy biurku

W ten sposób zapewnisz sobie przerwy w pracy. Jednocześnie nie będziesz bezmyślnie podjadał. Znajdź czas na zjedzenie posiłku w innym pokoju. Nie spiesz się.

Pamiętaj, że zdrowa dieta jest teraz szczególnie ważna. Wspiera Twój układ odpornościowy. Wybieraj produkty bogate w witaminy i składniki odżywcze. Śmiało sięgaj po czerwone, żółte i pomarańczowe owoce i warzywa. Wzmocnią Twoją odporność.

Zastanawiasz się, jak nie przytyć w czasie domowej kwarantanny? Chcesz zadbać o swoje zdrowie? Sprawdź, jak powinna wyglądać Twoja dieta!

 

Więcej informacji:

http://www.zyjzdrowoikolorowo.pl

Beata Tymińska