fbpx
Jurajski Klimat - portal informacyjno - turystyczny

Najlepsze sposoby na poprawienie odporności cz.4

Najlepsze sposoby na poprawienie odporności cz.4

By nasz organizm mógł się samodzielnie bronić przed wszelkimi bakteriami i zarazkami potrzebuje limfocytów, które tworzą przeciwciała. Kiedy jest ich w organizmie zbyt mało – wówczas łatwo o przeziębienie, w tym katar, kaszel, wysoką gorączkę, czy bóle głowy, gardła i inne infekcje. Do tego potrzebna jest właśnie wzmocniona odporność. A jak o nią zadbać, dowiesz się czytając cały artykuł.

Zadbaj o więcej ruchu na co dzień!

Wybierz taką aktywność, która sprawia ci najwięcej przyjemności, ale próbuj też czegoś nowego. Bieganie, taniec, fitness, joga, rower, aerobik, zumba, zwykły spacer czy też rolki albo pływanie powinny znaleźć się w twoim planie dnia. Ważne, by trenować minimum 3 razy w tygodniu po 30 minut z intensywnością 130 uderzeń serca na minutę. Pamiętaj jednak, by się nie przeciążać, a swoją aktywność zwiększać stopniowo. Inaczej, razem z pojawieniem się tak zwanych zakwasów, osłabnie również twoja odporność. Warto zamienić samochód na spacer w drodze do pracy. Albo wygospodarować w swoim kalendarzyku czas na jakąś inną formę aktywności fizycznej. Ważne by robić to regularnie, nie intensywnie. Inaczej w organizmie pojawi się kortyzol – hormon stresu, który na pewno nie pomoże ci zadbać o dobrą odporność.