fbpx
Jurajski Klimat - portal informacyjno - turystyczny

Najlepsze sposoby na poprawienie odporności cz.5

Najlepsze sposoby na poprawienie odporności cz.5

By nasz organizm mógł się samodzielnie bronić przed wszelkimi bakteriami i zarazkami potrzebuje limfocytów, które tworzą przeciwciała. Kiedy jest ich w organizmie zbyt mało – wówczas łatwo o przeziębienie, w tym katar, kaszel, wysoką gorączkę, czy bóle głowy, gardła i inne infekcje. Do tego potrzebna jest właśnie wzmocniona odporność. A jak o nią zadbać, dowiesz się czytając cały artykuł.

Jak powinna wyglądać zdrowa dieta na poprawę odporności?

Na pewno powinnaś wzbogać swoje codzienne menu w więcej warzyw i owoców, które szczególnie są bogate w antyoksydanty – substancje, które sprzyjają tylko poprawieniu się odporności. Zadbaj o dostarczenie sobie odpowiedniej dawki witamin każdego dnia, w tym witamin A, C i E. Znajdziesz je w: w marchwi, szpinaku, brokułach, pomidorach, papryce (zwłaszcza czerwonej), cytrusach oraz porzeczkach czarnych, czerwonych i truskawkach (także mrożonych). Nie zapomnij także o kiszonkach, które według najnowszych badań przyczyniają się do zachowania zdrowia na długie, długie lata. Chętnie wybieraj takie produkty jak: kiszone ogórki, kapusta kiszona, buraki, kwas chlebowy domowej roboty czy ocet jabłkowy. Regulują one bowiem pracę jelit. Właśnie o jelita w pierwszej kolejności trzeba zadbać. Dzięki kiszonkom do organizmu dostaje się miliony tych dobrych bakterii probiotycznych, które odpowiadają za prawidłową florę bakteryjną jelit.

Oprócz tego, zaopatrz się w supermarkecie w jogurt naturalny, który również zawiera w sobie mnóstwo żywych kultur bakterii. Nie zapomnij o miodzie manuka. Ma on silne działanie antybakteryjne, w tym leczy górne drogi oddechowe, w tym infekcje na przykład bóle gardła, kaszel czy katar albo chrypkę. Miód ten pobudza do pracy leukocyty, poprawiając tym samym odporność. Również zaopatrz się w chińskie grzybki o nazwie shiitake. Posiadają wiele witamin oraz cennych aminokwasów. Śmiało zjadaj ostatnio modne zupy kremy przyprawione ostrymi przyprawami. Na wszelkie problemy z infekcjami przyda się także i czosnek. Najlepiej działa kiedy zjedzony jest w surowej postaci. Wystarczą już 2-3 ząbki dziennie, by polepszyć nasz układ odpornościowy.

Stosuj również żeń-szeń. Dzięki niemu dodasz sobie energii do działania, ale też wyregulujesz poziom stresu. Poleca się również jedzenie jeżówki purpurowej, która ma silne działanie bakteriobójcze oraz wiesiołka dwuletniego – który w postaci oleju zapobiega miażdżycy, łagodzi przebieg menopauzy, czy usprawnia pracę jelit, czy czystka, który ma wiele tych zdrowych kwasów tłuszczowych oraz mnóstwo przeciwutleniaczy. Nie wiem czy wiedziałaś, ale aloes również pobudza układ odpornościowy do lepszego działania. Ma w sobie bardzo wiele cennych witamin, w tym A, C, E, B1, B2, kwas foliowy, cholinę, niacynę. Pomocna okaże się też suplementacja witaminami w tym witaminą D. Na co dzień dostarczasz ją przez kontakt ze słońcem, jednak zimą ten bezpośredni kontakt jest nieco ograniczony. Od października do maja sięgaj więc po suplementacje tą witaminą, która jest dostępna w każdej aptece.